Back to All Events

Pittura Primal


  • Osho No Mind 8 Via San Filippo Napoli, Campania, 80121 Italia (map)

ITALIANO

La pittura è un linguaggio primordiale universalmente comprensibile a tutti che non ha bisogno di parole. La pittura è il riflesso del nostro paesaggio interiore. Tutti i dipinti sono non-finiti perché infiniti sono i momenti della nostra vita. Non è importante il risultato ma il processo. Il viaggio è la meta.
— Sahaja
Il mio lavoro è aiutare le persone a capire cosa impedisce loro di godersi la vita, cosa impedisce loro di cantare una canzone della natura – cantare la canzone che hanno già dentro di sé, rendendo così la vita più ricca e significativa
— Meera

ENGLISH

Painting is a primordial language, universally understandable to everyone, that does not need words. Painting is the reflection of our inner landscape. All paintings are unfinished because the moments of our life are infinite. It is not the result that is important but the process. The journey is the destination.
— Sahaja
My work is to help people understand what hinders them from enjoying life, what prevents them from singing a song of nature – singing the song they already have inside themselves, thereby making life more rich and meaningful
— Meera

Pittura rupestre del Paleolitico nella Grotta di Altamira in Spagna settentrionale; Paleolithic painting in the Altamira Cave in northern Spain

IT

La pittura è antica quanto l’uomo. Lasciare traccia col corpo, segnare, dare forma, esprimere, evocare, immaginare, materializzare, fare riti propiziatori sono atti ancestrali. L’immagine è magica perché manifesta il mondo invisibile.

Qui un dettaglio della pittura ruprestre nella Grotta di Altamira in Spagna settentrionale che ho visitato con grande emozione. Il gesto che risale al Paleolitico è un gesto primordiale e Primal per eccellenza che arriva fino all’era contemporanea, espresso da tutte le culture del mondo e in tutte le età. (Sahaja)

EN

Painting is as old as man. Leaving traces with the body, marking, giving shape, expressing, evoking, imagining, materializing, performing propitiatory rites are ancestral actions. The image is magic because it manifests what is invisible.

This is a detail of the painting in the Altamira Cave in northern Spain which I visited with great emotion. The gesture that dates back to the Paleolithic is primordial and the Primal gesture par excellence, that reaches up to the contemporary era, expressed by all cultures of the world and in all ages. (Sahaja)

Previous
Previous
30 March

Open Your Art

Next
Next
12 April

Open Your Art - Oliday Festival